Skip to main content

Je kent het wel: het is druk in de winkel, er staat een lange wachtrij en iemand komt langs of belt om zijn bestelling door te geven, terwijl dat eenvoudig via de webshop kan.

Vaak hebben klanten de weg naar de webshop nog niet gevonden of zijn ze niet vertrouwd met online bestellen. Hoe pak je dat het best aan? F-reddie to the rescue! 

 

  1. Online bestellen moet gemakkelijk zijn

    Zorg voor een moeiteloze online bestel-ervaring. Een intuïtieve, gebruiksvriendelijke website en een eenvoudig bestelproces zijn essentieel. Verminder de drempels voor online bestellen door duidelijke categorieën, een overzichtelijke menu-indeling en snelle check-out opties aan te bieden.
  2. Seizoensgebonden menu-updates

    Houd je online menu fris en boeiend door seizoensgebonden updates toe te voegen. Introduceer nieuwe gerechten of speciale menu’s en vermeld dit ook op de website met een rechtstreekse bestelknop. Dit creëert nieuwsgierigheid en stimuleert klanten om regelmatig je online aanbod te verkennen.
  3. Zorg voor aantrekkelijke aanbiedingen of beloon je klanten met een korting wanneer ze online bestellen

 

Creëer een gevoel van exclusiviteit door speciale aanbiedingen en kortingen alleen beschikbaar te maken voor online bestellingen. Dit kan variëren van tijdelijke promoties tot loyaliteitsprogramma’s die klanten belonen voor hun online aankopen. Maak online bestellen aantrekkelijk door iets extra’s te bieden dat ze niet in de fysieke winkel kunnen vinden.

  1. Maak reclame voor je online bestelplatform

    Geef je klanten een voorproefje van je online aanbod door virtuele proeverijen op social media. Presenteer de nieuwste gerechten, specials en promoties om interesse te wekken en online bestellingen te stimuleren. Gebruik je social media platforms voor aantrekkelijke promoties, deel klantrecensies en vermeld je webshop bij elke gelegenheid. Het creëren van een buzz vergroot de zichtbaarheid en versterkt de online bestel-ervaring, waardoor je de band met je klanten versterkt.

 

  1. Voorzie een alternatief voor klanten die niet online kunnen bestellen

    Houd er rekening mee dat niet alle klanten in de mogelijkheid zijn om online te bestellen. Een Ipad in de winkel waarop je een bestelling kan ingeven kan goed van pas komen. Heeft de klant geen e-mailadres? Voer de bestelling handmatig in en druk de bestelbon af om aan de klant mee te geven. 

 

Aan de slag! Wil je dat jouw klanten ook terecht kunnen op een gebruiksvriendelijke en efficiënte webshop? F-reddie staat klaar om je te helpen!

WANT SOME F-REDDIE?

Het F-REDDIE team staat je graag met raad en daad bij

Neem contact met ons op