Skip to main content

Robbe en Pierre gaven hun traiteurszaak Komptoir in Lievegem een ferme upgrade, zowel offline als online. Dankzij het F-REDDIE softwaresysteem vinden klanten gemakkelijk hun goesting in de aantrekkelijke webshop. En ook achter de schermen verloopt het bestelproces sneller, beter en eenvoudiger. “Zo bieden we klanten topservice, en draait onze winkel beter.”

Voor het interview zitten Robbe en Pierre samen met Céline Leys en Glynn Denys van F-REDDIE in de schaduw van een hoge vijgenboom in de tuin van Komptoir, terwijl ze uitkijken op de gloednieuwe ruime keuken. Het pand is volledig verbouwd. Er is een smaakvol ingerichte winkelruimte, een kaaskelder en proefruimte. De passie druipt er vanaf als de twee koks (en jeugdvrienden) beginnen vertellen over hun aanpak en toekomstvisie: volledig in huis bereide en verrassende topgerechten (“we schillen zelfs onze eigen aardappelen voor de puree”), een persoonlijke aanpak (“sommige mensen willen snel afrekenen, anderen willen precies weten waar een kaas vandaan komt”) en topservice (“zowel offline als online”).

Van webshop naar succesverhaal

Bij de verbouwing hoort een vernieuwde webshop. Daarvoor werkt Komptoir samen met het F-REDDIE team. “We zien onze website, webshop en social media in de eerste plaats als een online etalage voor onze winkel ”, vertelt Robbe. “En we bereiken er een nieuw publiek mee. Jonge mensen bestellen eerst online, en overwinnen zo hun drempelvrees om hier binnen te stappen. Daarnaast bedient de webshop een vast én nieuw publiek dat voor de feestdagen online bestelt.”

Total makeover

“Een absolute voorwaarde voor een succesvolle webshop is dat die er aantrekkelijk uitziet, dat het totaalplaatje klopt”, benadrukt Robbe. “Het F-REDDIE team heeft het nieuwe logo, de huisstijl en fotografie mee opgevolgd. Daarnaast moet een webshop gebruiksvriendelijk zijn, zodat klanten vlot hun goesting kunnen bestellen. Ook dat zit bij de F-REDDIE webshop perfect.”

F-REDDIE superpower

De absolute superkracht van F-REDDIE is de link tussen webshop en keuken, vult Pierre aan. “Sinds we het F-REDDIE bestelsysteem een jaar geleden installeerden, werken we een pak vlotter, juister en sneller. Als ik het in één zin zou moeten omschrijven, is het dat de F-REDDIE software orde schept in de chaos van bestellingen, zeker op drukke momenten zoals de eindejaarsfeesten, Valentijn, moeder- en vaderdag, ….”

Door horeca voor horeca

Dat was precies ook de opzet van F-REDDIE, zegt Céline Leys, F-REDDIE co-founder. Céline, zelf horeca- en hospitality consultant, merkte een aantal jaar geleden hoe spannend en overweldigend de feestdagen waren in het restaurant van haar man. Kan beter, dacht Céline. Ze startte samen met designer Glynn Denys F-REDDIE, en ontwikkelde een digitaal bestelsysteem op maat van traiteurs, restaurants en andere horecazaken.

Feilloos bestelproces

“Je merkt dat het systeem is gebouwd vanuit het werkveld”, knikt Pierre. “Het zit vol handige tools die ervoor zorgen dat het volledige bestelproces feilloos verloopt. Zo worden de bestellingen via de webshop centraal geregistreerd, en automatisch vertaald naar handige bestellijsten. Zo weten we precies hoeveel we moeten aankopen. Bovendien maakt de F-REDDIE software het werk in de keuken gemakkelijker. Het systeem voorziet een stickerlabel
per doosje of portie, met daarop de contactgegevens van de klant.”

Organiseer beter, verkoop meer

“Is alles klaar, dan printen we via F-REDDIE een bestelbon af per klant, en beginnen we alle doosjes bij elkaar te puzzelen”, gaat Pierre verder. “Dankzij de labels gaat dat veel sneller dan voorheen. Bij het afhalen is er geen gedoe meer met verkeerde of onbestaande bestellingen: klanten kregen een orderbevestiging in hun mailbox, en ook wij hebben alle gegevens digitaal staan. Die contactgegevens gebruiken we dan weer om bij de volgende feestdagen een mailing uit te sturen.”

Het F-REDDIE team at the ready

Robbe en Pierre zien F-REDDIE als een motor voor groei. “Het F-REDDIE team denkt mee over onze toekomstplannen. Dat is een grote meerwaarde. Ze hebben oog voor stijl én voor de cijfers. Je kan hen bellen met een vraag, en problemen worden snel opgelost. De aanpak van F-REDDIE past gewoon bij de manier waarop wij onze zaak willen uitbouwen: persoonlijk, warm, creatief en kwalitatief. Laat de toekomst maar komen.”

BEN JIJ OOK READY FOR F-REDDIE?

Benieuwd hoe het F-REDDIE team jouw zaak naar een hoger niveau kan tillen?

Neem contact met ons op